دوره آموزشی 3D MAX
معرفی دوره
- چگونه از خلاقیت و ذوق هنری خویش استفاده کنم؟
- چگونه می توانم طراح مجلات و نشریات شوم؟
- آیا دوست دارید طراح تمام کار های گرافیکی خود باشید؟
- دانشجویی و همیشه نگران ارائه مطلب خویش هستید؟
- چرا هزینه های زیاد و گزاف را بابت طراحی پرداخت نمایید؟
- آیا به دنبال یک ارتقای پایه ی شغلی خود هستید؟
پاسخ تمام سوالات بالا،فراگیری یک دوره کاربر 3D MAX است.
کاربر 3D MAX:
تریدیمکس یک نرمافزار مدلینگ، انیمیشن و رندر است که برای طراحی ویژوال و بازی ساخته شده است. این برنامه جزو محصولات نرمافزاری سرگرمی و رسانهایست که توسط اتودستک ارائه شده است.
همچنین بخشی از کلکسیون معماری، مهندسی و سازندگی اتودست است و یکی از ابزارهای طراحی محصول و ساخت است.
تریدیمکس توسط هنرمندان اثر بصری و حرفهایهای صنعت تلویزیون و فیلم و توسعهدهندههای بازی و طراحهای بازیهای واقعیت مجازی استفاده میشود.
این برنامه همچنین برای طراحی ساختمان، زیرساخت و برنامهریزی برای توسعهی محصول و ساخت مناسب است.
علاوه بر آن تری مکس به کاربران کمک میکند دنیاهای بزرگ بازی درست کنند، کاراکترهای پر از جزئیات تولید کنند و محیطهای ساختمانها را شخصیسازی کنند.
با استفاده از آن میتوانند کاراکترها مجزا طراحی کند و صحنههایی بسازند که مردم در آن غرق شوند.
این نرمافزار به آنها اجازه میدهد خواص فیزیکی مایعات مانند آب، روغن و مواد مذاب را شبیهسازی کنند.
همچنین تریدیمکس کنترلرهایی دارد که کاربران با آن میتواند دست به ساخت، اصلاح یا به اشتراکگذاری بزنند.
همچنین این نرمافزار خواص رندر هم دارد. چیزهایی مانند شبیهسازی تنظیمات دوربین واقعی. کتابخانهای دارد که به کاربران اجازه میدهد به راحتی برای محتوای سهبعدی جستجو کنند.
تریدیمکس همچنین ویژگیهایی دارد که برای مدلینگ سهبعدی، بافت و افکتها مناسب میباشد.
با استفاده از آن کاربران میتوانند اشکل هندسی را به روشهای مختلفی درست کنند و سطوح اعمال کنند و مدل کنند.

افرادی که قصد کار با این برنامه را دارند در ابتدا باید از یک قوه تخیل بسیار بالا برخوردار شوند زیرا فاکتور اساسی برای موفق شدن در کار با این برنامه تخیل پردازی در دنیای مجازی ای که با آن سر و کار دارید است. در مرحله بعد باید از تمامی حالات و خواص مواد از جمله چگونگی حالت انعکاس یا تصویر بر روی آن جسم مورد نظر یا چگونگی مراحل ذوب آن جسم در دماهای مختلف جهت دادن حالت واقعی تر به جسم آشنا باشد.
کاربرد تری دی مکس در معماری
معماران و گرافیستها نیز میتوانند از این برنامه برای پیشنمایش بناها و مدلهایی که هنوز ساخته نشدهاند، استفاده کنند.کاربرد دیگر این نرم افزار در معماری تبدیل پلانهای ساده به شکل سه بعدی می باشد همچنین از نقشها و ترسیمات انجام شده در نرم افزار autocad هم پشتیبانی میکند که برای معماران اهمیت بسیار دارد همچنین به کمک 3dsmax میتوان نماهای داخلی ساختمان را طراحی و مشاهده نمود.
interior and exterior design را هم میتوان به راحتی طراحی نمود و با خروجی گرفتن طرحمان میتوان سازهای خود را قبل از اجرا مشاهده نمود و نواقص ان را از بین برد که کمک شایانی به معماران و طراحان این صنعت کرده است.
متحرک سازی (پویانمایی)
از جمله تواناییهای دیگر نرمافزار تری دی مکس قابلیت متحرک سازی آن میباشد که این محصول را تبدیل به یکی از قدرتمندترین نرمافزارهای ساخت محصولات بصری در زمینه ساخت انیمیشن و تیزرهای تبلیغاتی کرده است همچنین این محصول دارای plugin های متعدد و قدرتمندی میباشد که در صنعت جلوهای ویژه سینمایی مورد استفاده قرار میگیرد.
دو تکنیک پر کاربرد در مدل سازی تری دی مکس عبارت است از :
Box Modeling : که بیشتر در صنعت بازی سازی مورد استفاده قرار میگیرد و با تغییر در وجوه و گرههای یک حجم سه بعدی ساده مانند جعبه یا کره به شکل سه بعدی مورد نظر میرسند. (Mesh\Polygon Modeling)
Surface Modeling : ابتدا ترسیم دوبعدی شکل توسط خطوط دو بعدی در تری دی مکس (spline) انجام گرفته و با تغییر در محل قرار گیری گرههای (vertex) آن به صورت سه بعدی در میآید. (Patch Modeling)

جلسات دوره
دانش
معرفی نرم افزار 3ds Max
انواع Viewport ها
معرفی ابزارهای کنترلی
مهارت
شروع کار با 3ds Max و نصب نرم افزار
کار با پانل های فرمان
مدیریت فایل ها
عملیات Hold و Fetch
تهیه پشتیبان از اطلاعات
ادغام و تعویض اجسام (Merge & Replace)
Import و Export فایلها در
دانش
انواع Viewport
معرفی ابزارهای تغییر Viewport
انواع دوران
انواع واحدهای اندازه گیری
مهارت
انتخاب یک Viewport
دوران نمای داخل Viewport
پنهان نمودن اجسام (Hide)
منجمد کردن اجسام (Freeze)
بکارگیری شبکه های شطرنجی راهنما
تغییر واحدهای اندازه گیری
کنترلهای SNAP
دانش
مفاهیم اولیه برای رسم اجسام Primitives
معرفی روش ساخت Chamfer Box
مهارت
ساخت شیء پایه
نحوه رسم کره (Sphere)
نحوه رسم مکعب (Box)
رسم اجسام با استفاده از صفحه کلید
نحوه رسم استوانه (Cylinder)
نحوه رسم اشکال دو بعدی
نحوه رسم خط (Line)
نحوه رسم کمان (Arc)
نحوه رسم دایره (Circle)
استفاده از متن (Text)
دانش
انواع روش های انتخاب اجسام
معرفی روش انتخاب چند جسم
معرفی سیستم های مختصات 3ds Max
تعریف محل نقطه قطب ، مرکز دوران، مقیاس
تعریف آرایه
تعریف لایه ها
مهارت
انتخاب بصورت گروهی
انتخاب معکوس
گروه بندی اجسام
کار با دکمه های Axis Constraints
تغییر محل نقطه قطب
تغییر مرکز دوران
تغییر مقیاس
تراز کردن اجسام (Align)
ایجاد قرینه از اجسام (Mirror)
کار با آرایه ها
کار با لایه ها
دانش
مفاهیم اولیه انیمیشن
معرفی پنجره Time Configuration
تعریف مقیاس زمان و سرعت اجرای فریم ها
مهارت :
اعمال تغییر محیط کار 3ds Max به مد Animate
اعمال تغییر مقیاس زمان و سرعت اجرای فریم ها
اجرای معکوس انیمیشن
اعمال دستورات تبدیل
انتخاب مسیر حرکت
کار با ابزار Link
کار با شاای Dummy و اضافه کردن کنترل های
دانش
کاربرد مواد و نقوش
معرفی پنجره Material Editor
معرفی کتابخانه پیش فرض 3ds Max
نسبت دادن مواد به اجسام
تعریف رنگ مواد، شفافیت اجسام و درخشندگی مواد
انواع فرمتهای گرافیکی برای ساخت نقوش
مهارت :
کار با پنجره Material Editor و کتابخاناه پایش فارض
3ds Max
تعیین رنگ مواد
تعیین شفافیت اجسام
تعیین درخشندگی مواد
کار با نقش ها (Map)
ساخت انعکاسها و سطوح آینه ای
نمایش تصویر در وجوه حجم هندسی
ایجاد جلوه کارتونی
اعمال Material باه قسا متهای مختلف شیء Render
نهایی صحنه
دانش
معرفی امکانات برگه Modify
معرفی دستورات تغییر شکل سطح اجسام
مقدمه ای بر روش های پیشرفته و کلی ویرایش اجسام
انواع شیوه های همسو سازی اشیا فرعی یک Mesh ویرایش
پذیر
انواع شیوه های ویرایش Spline ها
معرفی تکنیکهای جدید در ویرایش Spline ها
مهارت :
اعمال دستورات تغییر شکل سطح اجسام
انتخاب قسمتی از حجم یک جسم
اعمال امکان “انتخاب نرم” یا Soft Selection
ویرایش اجسام با استفاده از دستور Edit Mesh
کار با Mesh های ویرایش پذیر یا Editable Mesh
حذف و ایجاد اجزای جدید در یک Mesh ویرایش پذیر
ویرایش با Spline ها
کار با دستورات XForm
گرد کردن و پخ زدن گوشه های یک Spline
انجام عملیات بولی بر روی Spline ها
دانش
معرفی اجسام مرکب و قابلیتهای آن
چکونگی مدلسازی عوارض زمین
مهارت :
ایجاد اجسام مرکب با استفاده از عملیات بولی
متحرک سازی با استفاده از اجسام مرکب
پراکنده سازی اجسام در سطح جسم دیگر
ساختن اجسام از طریق حرکت دادن یاک شی در طول
مسیر ویرایش یک جسم Loft
کار با اشیا فرعی یک جسم Loft
Morph کردن اجسام
دانش
مقدمه ای بر استفاده از نور و دوربین در 3ds Max
معرفی دوربین های هدف دار و آزاد
معرفی شیوه تنظیم دوربین ها
اصول استقرار دوربین ها
معرفی ابزارهای کنترل Viewport دوربین
انواع نورها در نرم افزار ds Max 3
مهارت :
متحرک کردن دوربین ها
اعمال نورهای جهت دار و نور افکن ها
شبیه سازی نور خورشید
اعمال تنظیم مشخصات نورها
کار با Viewport های دید یک نور
دانش
انواع سایه ها
معرفی جلوه ویژه مه
انواع روش های رندر کردن صفحه
مهارت :
ایجاد تصاویر زمینه
ایجاد مه چند لایه
ایجاد مه حجمی
ایجاد جلوه آتش
اعمال تنظیمات بر روی تصویر رندر شده نهایی
مشاهده فایل ایجاد شده نهایی
دانش
مقدمه ای بر استفاده بهینه از امکانات 3ds Max
معرفی منوهای Quad
انواع تکنیکهای جدید نورپردازی در 3ds Max
معرفی قابلیت Network Rendering
مهارت :
استفاده از منوهای Quad
کار با برگه های فرمان بسط پذیر
نور پردازی در فضای بسته
مخاطبین دوره
مخاطبان دوره آموزش فتوشاپ افراد خاصی نیستند و تمامی افرادی که علاقمند به یادگیری این نرم افزار می باشند می توانند در این دوره ها شرکت داشته باشند.
تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلان تمامی رشته ها.
- کلیه مهندسین و دانشجویان معمار و تمامی علاقمندان به معماری
- دانشجویان و طراحان صنعتی
- گرافیست ها و دانشجویان گرافیک
- دانشجویان و مهندسین عمران و شهرسازی
- دوستداران انیمیشن و تمامی علاقمندان به هنرهای دیجیتالی و سه بعدی
افرادی که دنبال یادگیری مهارت جدید برای کسب درآمد هستند
این دوره برای چه کسانی توصیه می شود؟
افرادی با داشتن قوه تخیل و خلاقیت،که جز ارکان مهم ایده پردازی و انجام کارهای هنری است.
افرادی با داشتن ذوق هنری و مهارت در طراحی
افرادی که اطلاعات کافی از حیطه ها و تخصص های مرتبط مانند آشنایی با رنگ ها روش های چاپ و عکاسی و غیره دارند.
این دوره برای چه کسانی توصیه نمی شود؟
کسانی که از وضعیت کنونی خود رضایت کامل دارند و به دنبال پیشرفت نیستند.
کسانی که تصمیم جدی برای راه اندازی کسب و کار ندارند.
افرادی که پشتکار ندارند.
افرادی که علاقه به شغل های وابسته به رایانه ندارند.
مدرس دوره

استاد ابوالقاسم پارسایی
جناب آقای مهندس ابوالقاسم پارسایی کارشناس ارشد معماری مربی سازمان فنی و حرفه ای ،مربی چند ساله ی رشته های عمران و معماری و همچنین استاد دانشگاه و پیمان کار شهرداری به شما کمک می کند.
سوالات متداول
بلی،با آموزش هایی که برای شما در نظر گرفته شده است،نیازی به پیشنیاز نمی باشد.
بلی،زمان های کلاس ها بطوری تنظیم شده است که امکان آموزش شما دوستان فراهم می باشد.
در جواب این سوال باید خاطر نشان کنم که بعد از آموزش در کلاس افراد نیاز به تمرین شخصی در منزل دارند.
مدارک فنی و حرفه ای دارای اعتبار بین المللی می باشد و در 186 کشور دنیا که زیر نظر سازمان ilo می باشند اعتبار دارد.
تمامی مدارک فنی و حرفه ای دارای اعتبار 5 ساله می باشد که برای تمدید آن فقط کافی است مجددا از طریق سازمان فنی و حرفه ای ارزشیابی شوید.
تمامی مدارک فنی و حرفه ای در کشور دارای سابقه ی 5 ساله می باشد و برای تمدید آن،مجددا از طریق سازمان فنی و حرفه ای سنجش خواهید شد.
بلی،برای کسب اطلاعات و جزئیات از نحوه ی برگزاری کلاس های مجازی و غیر حضوری با شماره ی 07138478841 تماس حاصل نمایید.
افتخارات آموزشگاه سفیر دانش
- دریافت لوح تقدیر از مدیر کل فنی و حرفه ای استان فارس
- دریافت لوح تقدیر از ریاست سازمان سنجش و آموزش بابت طراحی سوالات آزمون ها
- دریافت لوح تقدیر از ریاست سازمان سنجش و آموزش بابت آزمون گری حر فه ها



نمونه ی مدارک صادر شده از سازمان فنی و حرفه ای

درخواست مشاوره
در صورتی که سوال بیشتری دارید و قبل از شروع دوره تمایل دارید ه از فضای کارگاه ها بازدید کنید فرم زیر را پر کنید.

اطلاعات دوره
شروع دوره: هرماه
زمان دوره: 6۰ ساعت
نحوه پرداخت: نقدی و اقساطی
نحوه برگزاری دوره: برگزاری کلاس ها در سکشن های و زمان های مختلف در مکان آموزشگاه بر گزار می گردد.
زمان برگزاری هر سکشن در بالای کادر مشاهده نمایید.
مدارک لازم:
- کپی شناسنامه
- کپی کارت ملی
- 1قطعه عکس 4*3
برای رزرو سکشن مورد نظر با شماره ی 07138478841 تماس حاصل نمایید.
سکشن 1:
روز های برگزاری دوره:
شنبه،دوشنبه،چهار شنبه
ساعت برگزاری دوره:
16:30 الی 18:30 ظهر
سکشن 2:
روز های برگزاری دوره:
شنبه،دوشنبه،چهار شنبه
18:30 الی 20:30
سکشن 3:
روز های برگزاری دوره:
یک شنبه،سه شنبه،پنج شنبه
ساعت برگزاری دوره:
16:30 الی 18:30
سکشن 4:
روز های برگزاری دوره:
یکشنبه،سه شنبه،پنج شنبه
ساعت برگزاری دوره:
18:30 الی 20:30